Què esperem del Force of Will?

El nou joc de cartes d'estètica manganime

Administrador

Aquesta setmana surt a la venta un nou joc de cartes col·leccionable d’estètica manganime. Un joc que està triomfant arreu del món. Com hem comentat en vàries ocasiones, a Via Lúdica som més partidaris del sistema “Living Card Game” que comporta que cada cop que surt una expansió es posen a la venta totes les cartes de l’expansió en únic pack.

Perquè un joc de cartes col·leccionable ens enamori ha de ser molt especial i pel que hem pogut veure fins ara sembla que Force of Will es convertirà en un dels jocs més jugats de Via Lúdica. Aquí us exposem què és el que esperem d’ell.

Col·leccions curtes

Un dels motius de l’èxit de Dice Masters ha estat que les col·leccions no són excessivament llargues i això fa que amb els sobres d’expansió pots fer ràpidament gran part de la col·lecció.

Una col·lecció curta afavoreix que les cartes poc útils per a la creació de baralles es vegin reduïdes. A Force of Will ens trobem amb sets d’aproximadament cent cartes. Cada sobre d’expansió conté 10 cartes així que les col·leccions es poden completar a bon ritme.  

Una experiència de joc consistent

A Force of Will cada jugador ha de crear la seva pròpia baralla per poder enfrontar-se als seus rivals, però a diferència d’altres jocs, aquesta ha d’estar formada per dues baralles diferents. Per un costat tindrem la baralla principal i per l’altre la de pedres màgiques. A més el joc incorpora la figura del sobirà, que serà el nostre líder i és una carta a part que també haurem de triar.

Les pedres màgiques representen els recursos que necessitarem per jugar les cartes de la nostra baralla principal on trobarem ressonadors (criatures), encanteris i altres cartes que ens ajudaran a derrotar al nostre contrincant.

La figura del sobirà és la que marca la diferència. Aquest és el que ens permetrà cada torn decidir si volem robar una carta de la baralla de pedres màgiques amb el que el flux de recursos el marcarem nosaltres mateixos. Ja no ens caldrà esperar a robar els recursos necessaris per poder jugar les nostres cartes ni ens trobarem amb un excés de recursos. Nosaltres mateixos decidirem a quin ritme augmentem els nostres recursos.

Un altre punt important a destacar és que la baralla principal ha d’estar formada per un mínim de quaranta cartes. Això implica que podem crear baralles més petites que a altres jocs amb el que a la vegada les podem fer més consistents i menys dependents de l’atzar. Una baralla ben construïda amb aquest número de cartes és molt més robusta.

Un líder important

A altres jocs ja hem pogut veure com s’introduïa una figura de líder. A Warhammer 40.000 Conquest per exemple l’el·lecció del líder és molt important per les seves habilitats i a més aquest participa a les batalles.

A Force of Will ens tornem a trobar amb un líder que marca la diferència. El nostre sobirà tindrà unes habilitats especials a més de permetre’ns robar cartes de la baralla de pedres màgies, però és que a més arribat el moment oportú el podrem sotmetre a judici. Un cop paguem els requeriments per jutjar al nostre sobirà li donarem la volta i es convertirà en un participant més en el combat.

Cal destacar que el joc no es converteix en una cursa per veure qui és capaç de jutjar abans al seu líder sinó que haurem de triar el moment oportú per fer-ho.

Un combat diferent

A la majoria de jocs competitius estem acostumats a trobar-nos un combat on declarem tots els atacants i el nostres rival declara els defensors. A Force of Will declararem els atacants d’un en un i resoldrem cada combat abans de declarar un nou atacant. L’objectiu d’un atac pot ser o bé l’oponent o un ressonador o sobirà jutjat esgotats. El defensor pot triar bloquejar els atacs amb un altre ressonador o sobirà que no estiguin esgotats.

Aquest sistema de joc li dóna molta profunditat al combat doncs haurem de ser capaços de triar molt bé què fem servir per atacar i amb què ens quedarem per defensar-nos. L’ordre en què declarem els atacs pot ser crucial doncs per bloquejar el nostre rival haurà d’esgotar els seus ressonadors o sobirà jutjat i això ens pot donar nous objectius per posteriors atacs. 

Un sistema d'instantanis efectiu

Ens sentim molt còmodes amb el sistema de finestres d’acció i de resolucions que planteja Fantasy Flight Games en els seus jocs. Un sistema conegut i que funciona, però a vegades podem trobar a faltar un sistema de joc d’encanteris més dinàmic. Force of Will inclou un sistema de persecució.

De la mateixa manera que en els jocs de FFG tindrem tot un seguit de finestres d’acció on podrem perseguir encanteris de la nostra mà. Aquest sistema ens permetrà anar jugant cartes que no es resoldran fins que ambdós jugadors decideixin que no en volen jugar. De manera similar a la pila de Magic llavors els efectes es resoldran en ordre invers de llançament. Parlem d’un sistema de respostes més complex que els de FFG, però que a la vegada pot fer guanyar al joc en dinamisme.

Un trencament en els arquetips

En aquest joc tornem a trobar l’estructura típica de cinc colors que ja coneixem d’altres jocs de cartes. En aquest cas representen cinc atributs: Aigua, Foc, Foscor, Llum i Vent.

Habitualment trobem que cada color incorpora unes mecàniques. Robar cartes per exemple sol estar lligat al color blau. Force of Will ens promet un trencament en aquests esquemes. Tenim la mateixa estructura de colors, però les mecàniques ja no seran tant dependents del color sinó que les trobarem més ben repartides.

Un disseny elegant

El que ens crida l’atenció des del primer moment en aquest joc és el seu disseny de cartes. Un disseny modern i elegant que contrasta amb els jocs més clàssics sobretot pel revers de la carta. Jocs com Magic o Yu-Gi-Oh! porten molts anys en el mercat i tot i que la part davantera de la carta es va remodelant i es va adaptant canviant en el temps, no passa el mateix amb el revers.

A més l’estètica manganime és molt marcada. Ens submergim en un joc d’estil clarament japonès amb les seves característiques de disseny, però adaptant diferents històries, mitologies i contes clàssics. La primera col·lecció publicada en castellà està ambientada en l'univers d'Alicia en el país de les meravelles.

Force of Will

Nº de jugadors: 2
Edat: 12+
PVP pack d'inici: 17 €
Disponible per provar a Via Lúdica a partir del 26 de febrer.

Subscriu-te a la nostra Newsletter

La millor manera d'estar al dia de totes les novetats de Via Lúdica.