3 autors a tenir en compte III

Un repàs a dissenyadors de jocs de renom

Administrador

Tercera entrega del nostre repàs d'autors importants!

Alex Randolph

Aquest autor nascut als Estats Units és considerat per tots com l’inventor del concepte de dissenyador de jocs. Va estudiar filosofia i semàntica a la universitat de Chicago abans de ser reclutat pels serveis de contra-intel·ligència militar quan la guerra va arribar a Amèrica l’any 1942. En acabar la guerra va continuar estudiant literatura a Europa i va ser quan va començar a dissenyar els seus primers jocs. L’any 1962, la companyia 3M li va encarregar juntament amb l’autor Sid Sackson la creació d’una biblioteca de jocs i així va ser com realment va començar la seva carrera en la creació de jocs. El mateix any va poder publicar Twixt. Un dels seus primers projectes.

L’any 1966 es va traslladar al Japó on es va obsessionar amb el Shogi fins arribar al rang de professional. Va viure sis anys en aquest país i va continuar publicant jocs. L’any 1972 va entrar en contacte de casualitat amb els productes de l’editorial Ravensburger i va quedar captivat per la qualitat i per la gran diferència amb el joc clàssic al que estava acostumat. Va contactar amb l’editor i en poc temps va acabar traslladant-se a Venècia i va acabar treballant per l’editorial que va publicar molts dels seus jocs. En aquesta ciutat va acabar coneixent al també autor Leo Colovini. L’any 1982 va guanyar el prestigiós Spiels des Jahres per Sagaland.

Un dels grans èxits d’Alex Randolph es va donar l’any 1988. Va ser l’impulsor del manifest que van signar 13 autors en un posa vasos en la cafeteria de la fira de Nuremberg. Aquests creadors van acordar que no donarien cap joc a una editorial si el seu nom no sortia en portada. Randolph ho va traslladar al cap de Ravensburger i des de llavors el nom dels autors sempre apareix en les caixes dels jocs.

En Randolph no estava interessat en treballar la temàtica dins dels seus jocs. Ell estava enamorat de les mecàniques i en la bellesa d’allò abstracte. Gran prova d’això és una de les seves grans creacions i un dels nostres favorits: Ricochet Robots.

Alex Randolph va morir l’any 2004.

6 motius que fan del Ricochet Robots un joc molt especial.

Descobreix més sobre el Ricochet Robots

Jacob Fryxelius

Un autor suec de moda gràcies al seu gran èxit Terraforming Mars. És copropietari de FryxGames, l’editorial en la que publica originalment els seus jocs. El punt que crida més l’atenció sobre aquesta editorial és que està formada per quatre germans de la família Fryxelius, però tota la família participa de forma directa o indirecta en l’empresa, ja sigui ajudant en el disseny o en l’art, testejant o aconsellant. I no és una família petita. Lennart i Ingrid Fryxelius van transmetre la seva passió pel món del joc de taula als seus setze fills. La mare de la família és de procedència americana i és la que ajuda a traduir els jocs a l’anglès.

L’apartat estètic dels jocs de Fryxelius és un tema que sol generar debat. L’estil dels seus germans és molt peculiar i dóna un acabat als jocs molt característic. És habitual presenciar debats en els que els jugadors discuteixen sobre si l’apartat estètic dels seus jocs és simplement lleig o horrible, però tampoc li falten defensors. La veritat és que la presència a taula d’un Terraforming Mars desplegat és, com a mínim, curiosa. 

Phil Walker-Harding

Aquest autor australià és conegut per crear jocs de complexitat mitjana-baixa accessibles per a tots els públics. Ell mateix diu que li agrada crear jocs que serveixin per connectar amb molts perfils diferents de gent i per això necessita que les normes siguin fàcils d’aprendre i que els jugadors es puguin ficar en el joc pràcticament al moment. Va estudiar cinema i té un màster en Teologia. Porta més de deu anys dissenyant jocs, principalment de forma amateur, però és des dels últims quatre o cinc anys que s’hi dedica de forma més seriosa i professional tot i que encara treballa a temps parcial en la seva església. Considera que la seva fe es transmet d’alguna manera a la seva obra.

Quan se li pregunta sobre l’eterna discussió sobre temàtica i mecànica en el joc, reconeix que ambdues parts són molt importants en els seus jocs, però que sempre pensa primer en la mecànica, cosa que va molt lligada amb la seva idea de disseny accessible i interactiu. Rarament una temàtica li suggereix una forma de jugar.

El gran reconeixement li va arribar amb Sushi Go. Un joc que ràpidament es va convertir en un dels més jugats a la nostra botiga i que ha entrat en la llista de recomanats pels nostres clients.

Com a curiositat, considera que la seva millor experiència de joc va ser la primera vegada que va jugar al Catan. 

6 autors a tenir en compte (I)

Descobreix altres autors

6 autors a tenir en compte (II)

Descobreix altres autors

Subscriu-te a la nostra Newsletter!

La millor manera d'estar al dia de les nostres novetats i activitats.